
Twee studievrienden waren zo overtuigd van hun eigen kunnen, dat ze aan de vooravond van een belangrijk examen de hele nacht doorgingen in hun favoriete stamcafé.
Op de dag van hun examen waren ze te lui/dronken/ziek van een kater om hun bed uit te komen. Ze belden daarom naar de universiteit met de mededeling dat ze door een lekke band niet konden komen. De docent stemde erin toe dat de twee studenten de dag erna hun examen mochten inhalen.
Die avond besteedden de twee studenten volledig aan hun studie. Volledig voorbereid betraden zei het leslokaal. De leraar liet de studenten echter in aparte kamers plaatsnemen. Daar gaf hij hen een papier waarop de vragen van het tentamen stonden. Vraag 1, goed voor 5 punten, was een makkie. "Phew. Dit gaat goed," dachten de studenten.
De tweede en laatste vraag was 95 punten waard. "Welke band?"
Waar of niet waar?
Beroemde legende onder studenten. Nog niet waar gebeurd.
Zouden de leerkrachten in de Xios ook zo sluw te werk gaan? Ik gok van niet ;)

Waar! Ik geloof wel dat leerkrachten zo leep kunnen zijn :)
BeantwoordenVerwijderenDe leerkrachten van de Xios onderschat ze niet ! ;-) interessante blog trouwens :-D
BeantwoordenVerwijderenx jolll